El Tinglado 1 del Moll de Costa acull "Papers al vent", una exposició de Sergi Marcos

El Tinglado 1 del Moll de Costa acull "Papers al vent", una exposició de Sergi Marcos
22 Gen
2025

L’exposició de Sergi Marcos fusiona poesia i art en una interpretació visual dels haikus catalans contemporanis, inspirada en l’estètica japonesa i el collage

 El proper dia 23 de gener, el Tinglado 1 del Moll de Costa es convertirà en un punt de trobada entre poesia, art i natura amb l’exposició “Papers al vent”. Aquesta proposta, signada per l’artista Sergi Marcos, ofereix una interpretació visual dels haikus moderns i contemporanis catalans, amb un estil personal que beu de l’estètica japonesa i la tècnica del collage.

“Papers al vent” és un viatge íntim on la poesia i l’art conviden a reconnectar amb la natura i amb nosaltres mateixos. Sergi Marcos proposa contemplar aquestes làmines com si fossin "roba estesa al vent", deixant-nos portar per l’art i la poesia.

L’art del haiku: entre la paraula i la imatge

El haiku, una forma poètica d’origen japonès, és el fil conductor d’aquesta mostra. Sergi Marcos, inspirat per l’antologia Llum a les golfes (Viena Edicions, 2018), ha transformat els versos seleccionats en una sèrie de làmines on text i imatge es fonen. Cada obra inclou el poema manuscrit i una composició visual que expressa l’impacte emocional del text.

Segons l’artista, aquest procés és similar al collage, una tècnica que li permet treballar amb intuïció i llibertat, utilitzant materials reciclats com papers vells, cartrons i elements industrials. La seva obra és una invitació a observar la bellesa en la imperfecció, seguint els principis del wabi-sabi japonès (filosofia de l’estètica japonesa que aprecia la bellesa imperfecta, efímera i senzilla, trobada en la natura i els objectes humils).

La influència japonesa

L’exposició no només ens parla de poesia i art, sinó també de l’actitud amb què l’artista s’enfronta a la creació. Per a Marcos, cada collage és un joc experimental, on l’espontaneïtat i la sorpresa tenen un paper clau. "El haiku va directe als sentits, com el collage", afirma l’artista, qui busca transmetre l’essència del poema a través d’imatges.

Durant la preparació de la mostra, Marcos reconeixia la seva fascinació per la cultura japonesa, tant pel budisme i el xintoisme com per l’impacte del japonisme a Europa. Aquesta influència es percep clarament en Papers al vent, on l’equilibri entre senzillesa i profunditat esdevé protagonista.

El més visitat

Treballa amb nosaltres

Treballa amb nosaltres

Borsa de treball de la Autoritat Portuària de Tarragona
Servei atenció al client

Servei atenció al client

Contacta amb nosaltres
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Perfil del Contractant

Perfil del Contractant

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicació i premsa

Comunicació i premsa

Notícies d'interés i actualitat de la Autoritat Portuària de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA D'ENTREGUES D'AGROALIMENTARIS
Situació de Vaixells

Situació de Vaixells

Gisweb, programa de situació de vaixells, escales i moviments
Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis i comunicats per al vaixell, la mercaderia i el passatge

Centre d'acreditacions

Centre d'acreditacions

Procés administratiu que comporta certificar a una empresa/organització per accedir-hi al Port

Tràfics

Tràfics

Tràfic de mercaderies a la Autoritat Portuària de Tarragona