Paeria i Port de Tarragona estrenyen relacions per potenciar la logística i la indústria de Lleida

Paeria i Port de Tarragona estrenyen relacions per potenciar la logística i la indústria de Lleida
15 Jul
2026

El president del Port de Tarragona, Santiago J. Castellà, visita la Paeria de Lleida i es reuneix amb empreses del sector agroalimentari a Mercolleida 

El Paer, Fèlix Larrosa, i el president de Port Tarragona, defensen la necessitat d’un ‘port sec’ al polígon Torreblanca per potenciar la logística dels dos territoris 

El president del Port de Tarragona, Santiago J. Castellà, ha visitat avui la Paeria de Lleida per reforçar l’aliança amb el consistori i el teixit empresarial lleidatà. El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) ha presentat el Grup de Treball Tarragona-Lleida de Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) com a una oportunitat per potenciar la logística i la indústria de Lleida en una visió conjunta de país. El Paer en Cap, Fèlix Larrosa, i Castellà s’han reunit amb representants d’empreses agroalimentàries de Lleida per estrènyer les relacions amb el Port. 

La visita del president del Port a la Paeria de Lleida ha començat amb una reunió de treball en la que, a més a més del Paer en Cap, Fèlix Larrosa, i el president de l’APT, Santiago J. Castellà, hi han participat membres dels dos equips de govern. Per part de la Paeria, Pilar Bosch i Vilana, regidora de Promoció de la Ciutat;; i Miguel Luis Lapeña i Cregenzán, director adjunt de Promoció de la Ciutat. I per part del Port, Genoveva Climent, cap del Departament Comercial; Narcisa Cadau, responsable del Departament Comercial; i Joan Basora, cap del Departament de Relacions Externes i Port Ciutat. 

La reunió ha tractat diversos temes estratègics per al desenvolupament territorial i econòmic relacionats amb la logística i la reindustrialització. El president del Port ha informat de la creació Grup de Treball de Logística Lleida-Tarragona de Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL). El Grup, presentat en públic el passat 3 de de juny al Saló Internacional de la Logística (SIL) de Barcelona, neix amb la missió de reunir 40 agents econòmics per explorar sinergies territorials, impulsar el desenvolupament logístic dels dos territoris i, alhora, aprofundir els llaços entre Lleida, Tarragona i les Terres de l’Ebre. 

Per a Castellà “el seu objectiu és reforçar el lideratge de Catalunya i el posicionament del nord-est peninsular com a regió logística de referència”. “Potenciar l’eix format per Tarragona/Reus, Lleida i Tortosa no busca competir amb Barcelona, sinó complementar-la i ampliar-la logísticament per a donar resposta a l’alta demanda que té l’Àrea Metropolitana. Es tracta de créixer junts per evitar perdre oportunitats”, ha assegurat el president de Port Tarragona.  

Per part de la Paeria, el principal punt de la reunió amb el Port de Tarragona ha estat avançar en la creació d’un ’port sec’ al polígon Torreblanca. Larrosa ha explicat que “totes les parts coincidim que per potenciar el transport ferroviari és essencial la terminal de mercaderies de Torreblanca, ja que aquesta infraestructura permetrà que Lleida sigui un hub logístic de referència d’entrada i sortida de mercaderies a escala continental al nord-est peninsular, actuant com a pont entre Catalunya i Aragó, per a les diferents cadenes de subministrament de l’hinterland del Port de Tarragona, especialment l’agroalimentària”. 

Mercolleida 

La segona part de la visita del president del Port de Tarragona ha estat a Mercolleida. Castellà s’ha reunit amb representants de 5 empreses del sector agroalimentari, els quals han mostrat el seu interès en col·laborar per a la creació de la terminal de mercaderies del polígon de Torreblanca i comparteixen la visió del projecte com una oportunitat per a la descarbonització i la millora de l’eficiència de la cadena de subministrament.  

Torreblanca 

L’àmbit total del projecte del polígon de Torreblanca ocupa més de 328 hectàrees, de les quals es dedicaran a nou sòl industrial i logístic més de 202 hectàrees. El nou sector s’ubicarà al sud-est de Lleida entre la carretera N-240, la C-13 i la C-13b 

El nou polígon està pensat especialment per acollir empreses que necessiten grans parcel·les industrials i logístiques. I a més, inclou una gran giga-parcel·la de 135 hectàrees, que es podrà dividir en tres unitats d’un mínim de 40 hectàrees cadascuna segons la demanda futura. L’espai també reserva prop de 79 hectàrees per a la futura implantació d’una terminal ferroviària intermodal vinculada a la línia ferroviàries que uneixen Lleida amb el Port de Tarragona i amb el de Barcelona, amb l’objectiu de reforçar la connexió logística del sector. 

El passat mes de març, el Pla director urbanístic d’activitat econòmica (PDUAE) de la Plana de Lleida, que desenvolupa aquest projecte, va rebre el vist-i-plau definitiu de la Comissió de territori de la Generalitat de Catalunya. 

El més visitat

Treballa amb nosaltres

Treballa amb nosaltres

Borsa de treball de la Autoritat Portuària de Tarragona
Servei atenció al client

Servei atenció al client

Contacta amb nosaltres
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Perfil del Contractant

Perfil del Contractant

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicació i premsa

Comunicació i premsa

Notícies d'interés i actualitat de la Autoritat Portuària de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA D'ENTREGUES D'AGROALIMENTARIS
Situació de Vaixells

Situació de Vaixells

Gisweb, programa de situació de vaixells, escales i moviments
Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis via portus

Sol·licituds de serveis i comunicats per al vaixell, la mercaderia i el passatge

Centre d'acreditacions

Centre d'acreditacions

Procés administratiu que comporta certificar a una empresa/organització per accedir-hi al Port

Tràfics

Tràfics

Tràfic de mercaderies a la Autoritat Portuària de Tarragona