Visita a l’Institut Vidal i Barraquer per conèixer els programes formatius en logística, administració i TIC

Visita a l’Institut Vidal i Barraquer per conèixer els programes formatius en logística, administració i TIC
13 Nov
2025

Representants de Port Tarragona, encapçalats pel seu president, Santiago J. Castellà, han visitat aquest dijous, 13 de novembre l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona per conèixer les seves instal·lacions, programes formatius, projectes d’innovació i reptes de futur. Aquest institut ha format més de 450 alumnes en els àmbits de la logística i la internacionalització en els darrers 40 anys, sent un dels centres pioners en la formació professional d’aquest àmbit.

L’INS Vidal i Barraquer i l’Autoritat Portuària de Tarragona mantenen una estreta relació que queda materialitzada en un conveni de col·laboració per a impulsar la formació professional dual. Gràcies a aquesta col·laboració, els estudiants dels cicles formatius de grau superior de Transport i Logística, Administració i Sistemes Informàtics en Xarxa. La visita institucional del Port ha servit per explorar noves vies de col·laboració i projectes compartits en àmbits punters com la intel·ligència artificial, el big data i la seva aplicació al recinte portuari. 

També han participat a la reunió Xabier Larrañaga, cap del Departament d’Organització i Recursos Humans, Marta Virgili, cap del Departament de l'Oficina de Presidència, Genoveva Climent, cap del Departament Comercial i Desenvolupament de Negoci, David González, cap del Departament d’Estratègia Digital i Tecnologia i Carme Tarragó, cap del Departament d'Innovació i Economia Blava.

Cal destacar que l'APT s'ha incorporat recentment al Consell de Formació i Empresa de la xarxa de Centres Integrats de Formació Professional (CIFP), a la qual pertany aquest institut. El Consell busca establir una relació més propera entre el CFPI, i els seus membres, i les empreses i institucions de Tarragona, així com promoure una major col·laboració entre el teixit productiu i els centres educatius per a adequar l'oferta formativa a les necessitats del territori. En aquest Consell també participa el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, Tarragona Impulsa, CCOO, UGT, Foment, PIMEC, Inetum, Clúster TIC Catalunya Sud, l'AEHT, FEAT i APPORTT.

Lo más visitado

Trabaja con nosotros

Trabaja con nosotros

Bolsa de trabajo de la Autoridad Portuaria de Tarragona
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí encontrará publicados los datos de carácter público del organismo
Perfil del Contratante

Perfil del Contratante

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicación y prensa

Comunicación y prensa

Noticias de interés y actualidad de la Autoridad Portuaria de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA DE ENTREGAS DE AGROALIMENTARIOS
Situación de barcos

Situación de barcos

Gisweb, programa de situación de barcos, escalas y movimientos
Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios y comunicados para el barco, mercancía y pasaje
Centro de acreditaciones

Centro de acreditaciones

Proceso administrativo que comporta certificar a una empresa/organización para acceder al Puerto
Tráficos

Tráficos

Tráfico de mercancías en la Autoridad Portuaria de Tarragona