Protecció Civil de la Generalitat organitza un simulacre del pla PLASEQTA al Port de Tarragona

Protecció Civil de la Generalitat organitza un simulacre del pla PLASEQTA al Port de Tarragona
29 Oct
2025

L’exercici ha simulat una fuita i un núvol tòxic durant la descàrrega d’un vaixell, que ha provocat diversos ferits  

L’APT ha activat la seva Sala d’Emergències per fer seguiment del simulacre 

La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC), ha realitzat aquest matí un simulacre del Pla especial d’emergència exterior del sector químic de Tarragona (PLASEQTA), al Port de Tarragona. L’exercici ha consistit en una fuita d’acrilonitril pel trencament parcial de la mànega durant la descàrrega d’un vaixell a l’atracador amb diversos ferits (dos mortals), i l’emissió d’un núvol tòxic. 

L’objectiu de l’exercici ha estat reforçar la implantació del PLASEQTA pel que fa a la millora dels mecanismes de coordinació i en l’eficiència dels processos de presa de decisions; i avaluar l’operativitat del pla i les actuacions de gestió i direcció executades pels serveis de la Generalitat, l’ajuntament de Tarragona, així com els plans d’autoprotecció corresponents a les instal·lacions de Terquimsa i al Port de Tarragona. També s’ha volgut verificar la integració dels plans d’emergència en l’estructura del PLASEQTA. 

Per part de l’Autoritat Portuària de Tarragona s’ha comptat amb diferents dispositius i funcions. D'una banda, s'ha activat la Sala d'Emergències, en la qual han estat fent seguiment del simulacre vuit representants del Comitè de Gestió d'Emergències de l'APT; Salvament Marítim, amb tres membres del Centre de Coordinació de Salvament (CCS); Capitania Marítima, amb l'assistència del Capità Marítim de Tarragona, i observadors de diversos cossos d'emergències. D'altra banda, també han participat en el simulacre la Policia Portuària, amb l'activació de dos operadors del Centre de Control Portuari, dos caporals i tres agents (dos als accessos i un de patrulla); Bombers del Parc Químic, amb quatre efectius, i una ambulància de Prevenport. 

Abans de l’inici de l’exercici, s’ha realitzat a la sala de crisi de l’edifici CAT112 de Reus una formació sobre el Consell Assessor del pla PLASEQTA, en la qual ha participat el president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà. 

 

 

 

 

 

 

Lo más visitado

Trabaja con nosotros

Trabaja con nosotros

Bolsa de trabajo de la Autoridad Portuaria de Tarragona
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí encontrará publicados los datos de carácter público del organismo
Perfil del Contratante

Perfil del Contratante

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicación y prensa

Comunicación y prensa

Noticias de interés y actualidad de la Autoridad Portuaria de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA DE ENTREGAS DE AGROALIMENTARIOS
Situación de barcos

Situación de barcos

Gisweb, programa de situación de barcos, escalas y movimientos
Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios y comunicados para el barco, mercancía y pasaje
Centro de acreditaciones

Centro de acreditaciones

Proceso administrativo que comporta certificar a una empresa/organización para acceder al Puerto
Tráficos

Tráficos

Tráfico de mercancías en la Autoridad Portuaria de Tarragona