El Port de Tarragona participa en la Conferència celebrada a Brussel·les amb motiu del 20è aniversari de FERRMED

El Port de Tarragona participa en la Conferència celebrada a Brussel·les amb motiu del 20è aniversari de FERRMED
14 Nov
2024

El president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà, va participar en la conferència acompanyat d’altres directius de l’Autoritat Portuària de Tarragona

FERRMED planteja solucions per a l'estancament de la quota del transport de mercaderies per ferrocarril a la UE

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Santiago J, castellà, va participar ahir en la conferència organitzada per FERRMED a Brussel·les amb motiu dels eu 20è aniversari. La trobada amb el títol “Com solucionar l'estancament de la quota del transport de mercaderies per ferrocarril a la UE: +FIRRST és la solució" va reunir un nombrós públic format per representants polítics, empresarials i acadèmics a la seu d’aquest important lobby pel transport de mercaderies per ferrocarril.

Aprofitant el seu 20è aniversari, FERRMED va organitzar una conferència sobre l'estancament de la quota del transport de mercaderies per ferrocarril a la Unió Europea amb la finalitat de constituir una aliança per a la qual considera que és la solució. En aquest context, FERRMED ha proposat un pla detallat per a la implementació del projecte pilot + FIRRST.

FERRMED impulsa la implementació d’un sistema per moure camions aïllats, semiremolcs, càrregues mòbils i contenidors (ILU) des de i cap a diferents destinacions en un sistema de transport ferrocarril-carretera ràpid, flexible i integrat (+FIRRST), com va demostrar aquesta entitat en el document "Estudi d'optimització del trànsit i del canvi modal a la UE". FERRMED considera que aquesta és l'única manera d'assolir els objectius de la CE de trasllat de trànsit per carretera al ferrocarril i així poder trencar la quota estancada en el 18% que té el tren en el sector del transport terrestre de mercaderies des de fa 20 anys a la UE.

FERRMED proposa una nova manera d'organitzar el transport intermodal ferrocarril-carretera en forma de "Mobility as a Service" (MaaS), ja que +FIRRST és un sistema de transport combinat integrat totalment alineat amb la carretera (com a modalitat més flexible), capaç de satisfer en temps real la demanda en totes les localitats (origen/destinació de la cadena de transport i transferències intermèdies), basat en una única base de dades compartida per tots els agents i tipus de transport de la cadena logística per facilitar el disseny de la ruta més econòmica, sostenible i ràpida per al transport de mercaderies.

Port Tarragona aposta per la intermodalitat

Port Tarragona treballa per ser un dels hubs logístics multimodal més importants del Sud d’Europa. Una plataforma logística que potenciï l’intercanvi entre les diferents modalitats de transport amb l’objectiu d’optimitzar la cadena logística, fent-la més eficient i competitiva. En els últims temps el ferrocarril ha entrat amb força com a alternativa sostenible i és una oportunitat per créixer de manera sostenible aprofitant el gran potencial ferroviari i intermodal de Tarragona, gràcies als avantatges de la seva posició estratègica a la intersecció del Corredor del Mediterrani amb el de l’Ebre-Henares i gràcies a una estratègia desenvolupada mitjançant les sinergies entre la ZAL, la PortTarragona Terminal La Boella i la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo.

Lo más visitado

Trabaja con nosotros

Trabaja con nosotros

Bolsa de trabajo de la Autoridad Portuaria de Tarragona
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí encontrará publicados los datos de carácter público del organismo
Perfil del Contratante

Perfil del Contratante

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicación y prensa

Comunicación y prensa

Noticias de interés y actualidad de la Autoridad Portuaria de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA DE ENTREGAS DE AGROALIMENTARIOS
Situación de barcos

Situación de barcos

Gisweb, programa de situación de barcos, escalas y movimientos
Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios y comunicados para el barco, mercancía y pasaje
Centro de acreditaciones

Centro de acreditaciones

Proceso administrativo que comporta certificar a una empresa/organización para acceder al Puerto
Tráficos

Tráficos

Tráfico de mercancías en la Autoridad Portuaria de Tarragona