El Clúster Industrial ChemMed presenta el seu Pla Estratègic 2024-2027 amb enfocament en la sostenibilitat i la innovació

19 Dic

El hub entre l’AEQT, el Port de Tarragona i AITASA amb les empreses i organitzacions rellevants del territori, té com a missió potenciar la competitivitat, posant el focus en l’economia circular i la descarbonització.

ChemMed també aprofita per presentar el nou espai web https://www.chemmedcluster.com

El Clúster Industrial ChemMed ha presentat aquest 19 de desembre a la sala d’actes de la seu administrativa del Port Tarragona el seu pla estratègic per al període 2024-2027, destacant una visió ambiciosa centrada en la col·laboració sectorial i la innovació sostenible. La presentació va tenir lloc en estreta associació de l’AEQT, el Port de Tarragona, AITASA i organitzacions i empreses importants del territori, consolidant així la relació estratègica entre totes les entitats. El clúster ha aprofitat la trobada per presentar, també, el nou espai web https://www.chemmedcluster.com

L'objectiu principal d'aquest nou Pla Estratègic és alinear les accions dels membres del clúister per aconseguir una posició de lideratge de ChemMed a Europa impulsant la innovació, el desenvolupament i la creació d’un ecosistema resilient que doni resposta a la societat i a un futur marcat per la neutralitat climàtica. El treball realitzat ha consistit en 8 sessions amb la participació d'organitzacions que formen el clúster i el seu entorn, per tal d'analitzar i fer un diagnòstic de la situació actual. El desenvolupament del nou pla estratègic, s’inicià amb la identificació dels grans reptes als quals s’enfronta el clúster, tot finalitzant amb la definició de diferents accions que han de permetre assolir els objectius marcats.

Innovació Sostenible

Amb un fort compromís amb la sostenibilitat, el clúster es proposa liderar iniciatives d'innovació tecnològica que impulsin pràctiques industrials més respectuoses amb el medi ambient generant impacte positiu en el territori. S'espera que aquesta visió contribueixi a la transformació del sector, consolidant a ChemMed com a referent en el desenvolupament de noves tecnologies.

La sala d’actes de la seu administrativa del Port Tarragona ha acollit aquest 19 de desembre a diferents representants d’institucions i entitats del territori en la presentació del Pla estratègic de ChemMed 2024-2027. El president del Port Tarragona i vicepresident de ChemMed, Saül Garreta, ha emfatitzat la importància de la col·laboració entre empreses del sector industrial, institucions acadèmiques i el govern local. Garreta ha declarat com la sinergia entre els membres del clúster busca “impulsar la competitivitat global, fomentant la recerca conjunta i l'intercanvi de coneixements”.

Per altra banda el president de ChemMed i, president de l’AEQT, Ignasi Cañagueral, ha posat de manifest la prioritat d’aquest pla estratègic de seguir avançant cap a la neutralitat climàtica posant el focus en el desenvolupament d’infraestructures elèctriques i la circularitat. Cañagueral ha afegit que l’objectiu “és continuar impulsant al complex químic de Tarragona com un model de referència en l’àmbit europeu en matèria de sostenibilitat i competitivitat”.

Tots els representants de ChemMed han coincidit en el fet que l’èxit d’aquest pla representa una oportunitat de progrés i creixement per al conjunt del territori, en la mesura en què la indústria n’és un agent actiu i participatiu clau. A la presentació també ha participat Co-Enable, l'empresa que ha donat suport en la realització del pla.

El Clúster Industrial ChemMed mira cap al futur amb un enfocament clar en la col·laboració, la innovació i la sostenibilitat. L'associació del clúster ChemMed enfortirà encara més aquestes metes, contribuint al creixement i la prosperitat de la indústria química a la regió.

Què és ChemMed?

El clúster ChemMed Tarragona, Mediterranean Chemical Cluster, es va constituir el 2014 com una agrupació transversal, liderada per l’AEQT i les seves empreses associades, el Port de Tarragona i AITASA. En total, el clúster agrupa una trentena d’empreses productores i prop d’un centenar d’empreses de serveis, a més d’una trentena d’organitzacions públiques i privades, incloent administracions (Estat, Generalitat, ajuntaments del territori...), món del coneixement (Universitat Rovira i Virgili, instituts de formació professional, Institut Català d’Investigació Química, Eurecat...), món sòcio-econòmic (Cambres de comerç, Cepta, Pimec, sindicats). ChemMed Tarragona és, doncs, el fòrum compartit amb tot el Camp de Tarragona i les seves principals institucions, que projecta la indústria petroquímica com una de les apostes del territori per al seu progrés i desenvolupament.

Per a més informació, contactar amb Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.