Port Tarragona es reuneix amb el MNAT i Patrimoni Cultural per defensar la necessitat de mantenir un espai arqueològic al Moll de Costa
-
Published in 2025
El president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà, ha visitat l’espai expositiu del Museu Nacional d’Arqueologia de Tarragona (MNAT), ubicat al Tinglado 4 del Moll de Costa. La visita ha anat acompanyada d’una reunió de treball amb el director general de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Borràs, i la directora del MNAT, Mònica Borrell. Durant la trobada, el president Castellà ha traslladat la necessitat de mantenir un espai dedicat a l’arqueologia clàssica al Moll de Costa, que expliqui els orígens de la ciutat i del Port de Tarragona.
Cal recordar que està previst que el MNAT torni a la seva seu a la plaça del Rei al 2026 un cop quedi finalitzada els treballs de reforma i nova museïtzació de l’edifici, de manera que Port Tarragona recuperarà el Tinglado 4. L’experiència i les sinergies positives després d’acollir el MNAT durant anys al Moll de Costa han fet que el Port vulgui continuar apostant per comptar amb un espai dedicat a exposicions sobre l’arqueologia i el passat romà de la ciutat, que sumi a la resta de propostes patrimonials de la ciutat i que reforci el rol del Moll de Costa com a Rambla de la Cultura.