Santiago Castellà reivindica el lideratge logístic de Tarragona en un col·loqui de The Propeller Club Barcelona

Santiago Castellà reivindica el lideratge logístic de Tarragona en un col·loqui de The Propeller Club Barcelona
10 Feb
2026

El president de Port Tarragona ha explicat el nou plantejament estratègic de l’APT com a actor clau com a hub logístic de referència al nord-est peninsular

Castellà ha assegurat que “2026 és l’any de Port Tarragona” gràcies a la materialització de projectes com la terminal de Guadalajara – Marchamalo o la licitació de la terminal marítima per a contenidors i càrrega general del Moll d’Andalusia

L’impuls a les aliances i sinergies territorials i institucionals és una de les apostes de Castellà per consolidar el lideratge logístic de Catalunya

El president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà, ha protagonitzat aquest dimarts, 10 de febrer, una nova edició dels dinars-col·loqui de The Propeller Club Barcelona. Sota el títol ‘Port Tarragona: motor metropolità’, Castellà ha explicat el nou plantejament estratègic de l’Autoritat Portuària com a actor clau en la concepció metropolitana del Camp de Tarragona i com a hub logístic de referència al nord-est peninsular. El president de l’APT ha assegurat que “2026 és l’any de Port Tarragona”, gràcies a la materialització de nombrosos projectes cabdals per la competitivitat i el creixement de l’enclavament tarragoní com la inauguració de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, la licitació de la terminal marítima per a contenidors i càrrega general del Moll d’Andalusia, l’impuls a la Terminal Intermodal de la Boella o la connexió amb el Corredor Mediterrani. A més, ha explicat que estan promovent aliances des de Tarragona per a consolidar el lideratge logístic de Catalunya.
 
“Tarragona és la segona àrea metropolitana de Catalunya i és l’àrea que aportarà més oportunitats de creixement a l’economia catalana. Moltes d’aquestes oportunitats estan relacionades amb el sector logístic i amb el desenvolupament d’infraestructures i projectes estratègics del Port de Tarragona”, ha afirmat el president. En aquest sentit, cal destacar que l’Autoritat Portuària acaba de signar un protocol de col·laboració amb l’Associació per a l’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona per desplegar el territori metropolità i atreure inversions i talent.

Generar cadenes de valor

Santiago Castellà ha explicat que aquesta nova concepció metropolitana “arriba en un moment de transformació dels ports, en el qual ja no ens expliquem únicament per les infraestructures que fem, sinó especialment per la creació de cadenes de valor a la nostra àrea d’influència, que generin dinamisme econòmic i desenvolupament social”. En aquesta línia, el president de Port Tarragona ha comentat que els projectes estratègics que estan impulsant seran clau per a fomentar el dinamisme econòmic del territori i, a la vegada, per aconseguir un nou posicionament del recinte portuari tarragoní.

“L’arribada de l’ample europeu al Port, la posada en funcionament de la nostra terminal intermodal de Guadalajara – Marchamalo, l’impuls a la terminal ferroviària de la Boella i la licitació de la terminal del Moll d’Andalusia obren un nou escenari que canviarà moltes lògiques de la logística actual, fent que Tarragona guanyi més pes i esdevingui un veritable hub logístic de referència al nord-est peninsular”, ha constatat el president.

El president de Port Tarragona ha recordat que aquest 2026 serà un any clau per a tots aquests projectes, ja que finalment es veuran materialitzats. “Després d’anys de planificació i execució, enguany veurem els fruits d’una estratègia ambiciosa que marcarà un abans i un després per al Port. La nostra ubicació estratègica -en la intersecció entre els corredors Mediterrani, de l’Ebre i de l’Henares- combinada amb Les noves infraestructures ens converteixen en un port altament atractiu per un sector logístic que busca l’eficiència i que cada cop està més orientat cap al porta a porta”.

Promoure aliances

Durant el dinar-col·loqui de The Propeller Club Barcelona, Castellà ha assegurat que el Port està treballant intensament en l’establiment de sinergies que reforcin el posicionament de Tarragona i, a la vegada, consolidin el lideratge de Catalunya com a regió de referència en el mapa de la logística d’Europa i de la Mediterrània. 

Un dels exemples paradigmàtics d’aquesta nova estratègia d’aliances és l’acord entre els ports de Barcelona i Tarragona per alternar-se la presidència de l’associació Barcelona Catalunya Centre Logístic (BCL). L’aliança entre ambdues autoritats portuàries respon a la necessitat compartida de disposar d’infraestructures competitives, com ara autopistes ferroviàries o terminals intermodals, que promoguin una logística eficient i moderna.

Paral·lelament, Port Tarragona està teixint aliances territorials dins de la seva zona d’influència. “Catalunya necessita una visió de la logística que fomenti l’eix que formem Tarragona, Lleida i les Terres de l’Ebre. Des de l’Autoritat Portuària i des de la presidència de BCL estem defensant aquesta aposta. L’establiment de sinergies i de noves infraestructures intermodals seran determinants per a reforçar el nostre rol com a hub logístic de referència al nord-est peninsular i per a complementar una Barcelona, amb escassetat de terrenys industrials i logístics”, ha explicat Santiago Castellà.

El president ha afegit que aquesta estratègia d’aliances també s’està reforçant amb l’Aragó i ha ressaltat que “el Port és el cor d’una gran regió logística que engloba tota la província, la Vall de l’Ebre fins a arribar al centre peninsular”.

 

 

 

 

 

Lo más visitado

Trabaja con nosotros

Trabaja con nosotros

Bolsa de trabajo de la Autoridad Portuaria de Tarragona
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí encontrará publicados los datos de carácter público del organismo
Perfil del Contratante

Perfil del Contratante

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicación y prensa

Comunicación y prensa

Noticias de interés y actualidad de la Autoridad Portuaria de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA DE ENTREGAS DE AGROALIMENTARIOS
Situación de barcos

Situación de barcos

Gisweb, programa de situación de barcos, escalas y movimientos
Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios y comunicados para el barco, mercancía y pasaje
Centro de acreditaciones

Centro de acreditaciones

Proceso administrativo que comporta certificar a una empresa/organización para acceder al Puerto
Tráficos

Tráficos

Tráfico de mercancías en la Autoridad Portuaria de Tarragona