El Teatret del Serrallo acull la presentació del llibre de contes ‘A veces veo orcas’

El Teatret del Serrallo acull la presentació del llibre de contes ‘A veces veo orcas’
20 Mar
2025

L’acte es durà a terme el divendres, 21 de març, a les 19 h i comptarà amb la participació del seu autor, el professor i doctor en filosofia Enrique Gómez León

El Teatret del Serrallo serà l’escenari, aquest divendres, 21 de març, de la presentació del llibre de contes ‘A veces veo orcas’ (Varia Editio) del professor i doctor en filosofia Enrique Gómez León. El llibre reuneix set narracions que combinen humor i anècdotes que poden semblar trivials per a reflexionar sobre el món, sovint catastròfic, que ens envolta. L’acte, que comptarà amb la intervenció de l’autor i altres convidats, inclourà una lectura que anirà a càrrec d’Agnès Martí, membre del col·lectiu de teatre TeclaSmit. La presentació del llibre es durà a terme a les 19 hores i està oberta a la ciutadania.

A veces veo orcas és el quart llibre de relats que publica el tarragoní Enrique Gómez León. El professor i doctor en filosofia, conegut per a molts pel seu pas per l’emblemàtic concurs televisiu Saber y ganar de La 2, publica aquesta compilació de contes breus però intensos, que mantenen una clara vinculació estilística amb les seves obres anteriors. Així doncs, no hi falten les anècdotes trivials -o falsament trivials-; l’humor, que en algunes ocasions pot arribar a ser malvat, per a relatar la catàstrofe en la qual vivim; i els finals sorpresa que permeten que el conte es tanqui i torni sobre si mateix. I tot amb un treballat ús del llenguatge, que reflecteix la visió de Gómez León que la llengua pot ser una llar, una joguina i, fins i tot, una defensa contra la barbàrie.

La presentació està previst que la faci Santiago J. Castellà, president de Port Tarragona i comptarà amb les intervencions del professor de literatura, Juan Carlos Elijas; de l’editor del llibre, Manuel Ribera; així com de l’autor. L’acte comptarà amb una lectura de fragments de l’obra que anirà a càrrec d’Agnès Martí, membre del col·lectiu de teatre Tecla Smit.

Reflexió i enginy

Enrique Gómez León compta amb una dilatada trajectòria editorial. Abans de la publicació d’aquest nou conjunt de relats, ja havia publicat tres llibres de contes —No sólo de pan vive el hambre, El mito de la taberna, Principio de razón más que suficiente—, un assaig històric —Malta—, dos textos que conjuguen l’experiència personal i la reflexió sobre la natura del viatge i del caminar —De Tarragona a Santiago y Finisterre y Pasos en el camino—, així com  un enginyós llibre titulat Mamotretos y armatostes. Presentación del cursifacha, d’un particular gener discursiu que el mateix autor denomina “antropologia festiva”.

Lo más visitado

Trabaja con nosotros

Trabaja con nosotros

Bolsa de trabajo de la Autoridad Portuaria de Tarragona
Dades Obertes

Dades Obertes

Aquí encontrará publicados los datos de carácter público del organismo
Perfil del Contratante

Perfil del Contratante

Aquí trobareu publicades les dades de caràcter públic de l'organisme
Comunicación y prensa

Comunicación y prensa

Noticias de interés y actualidad de la Autoridad Portuaria de Tarragona
SEA

SEA

SISTEMA DE ENTREGAS DE AGROALIMENTARIOS
Situación de barcos

Situación de barcos

Gisweb, programa de situación de barcos, escalas y movimientos
Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios vía portus

Solicitudes de servicios y comunicados para el barco, mercancía y pasaje
Centro de acreditaciones

Centro de acreditaciones

Proceso administrativo que comporta certificar a una empresa/organización para acceder al Puerto
Tráficos

Tráficos

Tráfico de mercancías en la Autoridad Portuaria de Tarragona