La cinquena edició del Rail Day ja compta amb un programa definit i més 175 assistents confirmats

11 Abr

La jornada es durà a terme el pròxim dijous 18 d’abril al Tinglado 1 del Moll de Costa de Tarragona

El V Rail Day comptarà amb 3 panells temàtics, “Context Ferroviari”, “Infraestructura Ferroviària” i “La visió dels usuaris”

L’edició de 2024 ja compta amb més de 175 inscrits

El proper dijous 18 d’abril el Tinglado 1 del Moll de Costa serà escenari de la cinquena edició del Rail Day que aquest any es celebra sota el lema "Rail Ferroutage Unveiled. Trucks on tracks" enfocat al desplegament de les autopistes ferroviàries. Per aquesta edició ja està definit el programa que comptarà amb tres panells temàtics i la participació d’influents ponents internacionals.

En un primer bloc i després de la corresponent benvinguda per part del president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta, es comptarà amb dues ponències centrades en el mercat ferroviari de mercaderies a Espanya i el rol, actual i futur, del Corredor del Mediterrani en el tràfic de mercaderies.

En el segon bloc es tractarà la infraestructura ferroviària, entrant directament en el tema central d’aquesta edició del Rail Day, les autopistes ferroviàries. Primerament s’endinsarà la planificació actual de la infraestructura necessària, mentre que la segona ponència tractarà del futur corredor ferroviari de l’Ebre. Aquest segon bloc acabarà amb una taula rodona i un debat obert.

Finalment, el tercer bloc, posarà el focus en la visió dels usuaris, en un format igual a l’anterior bloc, amb dues ponències i una taula rodona i debat obert. La primera de les ponències tractarà com la Unió Europea legislarà la transició cap al transport intermodal de mercaderies, i la segona i última ponència d’aquest Rail Day abordarà el sector del gran consum a l'escenari intermodal.

La jornada ja ha superat les 175 persones inscrites amb un programa replet de noves veus internacionals del sector ferroviari internacional. L’edició d’aquest any tracta un dels punts estratègics claus en el desenvolupament de negoci, des del punt de vista del creixement de tràfics, de l’eficiència i de la sostenibilitat.

La trobada sobre ferrocarril i intermodalitat obrirà les portes amb el registre dels assistents a partir de les 8:30 h i començarà, oficialment, a les 9:00h de la mà del president del Port Tarragona, Saül Garreta, qui donarà la benvinguda a totes les persones participants en el Rail Day Port Tarragona.

Un transport sostenible, un transport de futur

El Rail Day 2024 s'emmarca en la estratègia del Port de Tarragona per a convertir-se en un hub logístic multimodal de referència al Mediterrani.

L’aposta del Port Tarragona per al transport per ferrocarril queda demostrat en tres grans inversions que potencien aquest repte. Per una banda, la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, amb 150.000 m2, una plataforma logística i de serveis a l’àrea d’influència de Madrid que es troba en la segona, i definitiva, fase d’obres. Per altra banda, la segona infraestructura clau per potenciar el transport per ferrocarril al Port, és la Terminal Intermodal La Boella, que disposa de 5 vies d'ample mixt (ibèric + europeu) i 3 vies addicionals de recepció/expedició, preparada per a la circulació de trens de fins a 750 metres de longitud.

Finalment, la Zona d’Activitats Logístiques del Port està integrada al Corredor del Mediterrani de la Xarxa Transeuropea de Transport, com a part de la seva xarxa bàsica TEN-T (Trans European Network of Transport). Aquesta xarxa aborda la implementació i el desenvolupament d'una xarxa a tot Europa de línies ferroviàries, carreteres, vies navegables interiors, rutes marítimes de transport marítim, ports, aeroports i terminals ferroviàries.

Inscripció

La inscripció al Rail Day 2024, que es tancarà el pròxim divendres dia 12, és gratuïta i es pot realitzar a través del web: