Èxits i reconeixements en la XX Edició dels Premis APPORTT

15 Dic

Aquest dijous, 14 de desembre, al restaurant La Boella, va tenir lloc la celebració de la XX edició dels Premis APPORTT, organitzats per l'Agrupació per a la Promoció del Port de Tarragona. L'esdeveniment que va comptar amb més de 160 persones va destacar la tasca de persones, entitats i empreses que contribueixen significativament al desenvolupament del sector portuari en l'àmbit del Port de Tarragona.

Per tot això, APPORTT, en l’interès d’incentivar, estimular i reconèixer aquests esforços, va decidir, ara fa 20 anys, crear uns premis que, d’alguna manera, destaquin la tasca desenvolupada per persones, entitats i empreses en la feina diària dins l’activitat portuària de Tarragona. En aquesta edició es van repartir 4 premis valorant la innovació, la projecció exterior, la professionalitat i la dedicació, així com els esforços centrats en la qualitat i la sostenibilitat dins del sector portuari i també es van entregar dues mencions especials.

Presidit per Joan Oriol, president d'APPORTT, l'acte va comptar amb la presència destacada de Saül Garreta, president del Port de Tarragona; Ester Capella, consellera de Territori de la Generalitat de Catalunya; Santiago José Castellà, subdelegat del Govern de l’Estat a Tarragona; Àngel Xifré, delegat de la Generalitat a Tarragona i Josep Pallarès, rector de la URV.

PREMIATS 2023

EMPRESA MÉS ACTIVA EN LA PROJECCIÓ EXTERIOR DEL PORT DE TARRAGONA: NEXT MARITIME, S.L.U.

Next Maritime va ser aclamat per la seva excel·lència en la projecció internacional. Fundada l'any 2010 és una empresa catalana amb projecció global, destaca pel seu compromís amb la qualitat i la atenció personalitzada, oferint serveis marítims de primera classe a clients en més de 822 ports a 141 països.

INNOVACIÓ I EMPRENEDORIA: IRTA – Institut de Recerca i Tecnologia Alimentàries

IRTA va ser reconegut pel seu compromís amb el sector agroalimentari i la seva contribució a la modernització i millora dels sectors agrari, alimentari, agroforestal, aqüícola i pesquer. Les seves investigacions ofereixen solucions tecnològiques vitals en un context de canvi climàtic, impulsant la competitivitat i el desenvolupament sostenible.

PROFESSIONALITAT I ESPECIAL DEDICACIÓ: FRUPORT TARRAGONA S.L.

Amb una trajectòria des de 1992, Fruport Tarragona destaca per la seva màxima professionalitat en la manipulació i conservació de fruita fresca paletitzada al Port de Tarragona. Amb actualitzacions constants i certificacions de qualitat, contribueix al posicionament del port com a referent en aquest sector.

QUALITAT i SOSTENIBILITAT: AITASA – Aguas Industriales de Tarragona S.A.

AITASA va rebre el reconeixement com a referent mundial en la gestió sostenible de l’aigua. La seva contribució va més enllà d'abastir d'aigua les indústries químiques, implantant projectes tècnics innovadors com la reutilització d'aigües depurades per a usos industrials, avaluats positivament per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA).

Mencions Especials:

MANUEL LÓPEZ FRÍAS, Agent de Duanes i Representant Duaner:

Reconegut pel seu compromís en la gestió de serveis i clients de despatx pel Port de Tarragona, destacant per la modernització del document d'aixecament sense papers i la seva feina en la modernització del PIF.

PILAR TARRAMERA RAMOS, Veterana del Sector Portuari:

Amb més de 45 anys de carrera en el sector portuari, Pilar Tarramera Ramos va ser commemorada per la seva dedicació constant i la seva contribució a l'Associació d'Estibadors, Consignataris i Transitaris. La seva empatia, disposició i sentit de l'humor seran recordats al llarg dels anys, fins i tot després de la seva jubilació.

L'acte va tancar amb les paraules de Saül Garreta, president del Port de Tarragona, que va elogiar els premiats i va destacar l'impuls continu cap a l'excel·lència en el sector portuari de la regió. Les seves reflexions van ser seguides per les paraules de la consellera de Territori, Ester Capella, que va cloure els premis amb un discurs que va posar de manifest la importància de la col·laboració i la visió compartida per garantir un futur sostenible i exitós per al Port de Tarragona.