Port Tarragona ultima els detalls del VII Med Hub Day

02 Nov

L’esdeveniment ja ha superat la barrera dels 100 inscrits registrats quan encara no s’han tancat inscripcions

Entre les novetats hi ha la visita en barca de les instal·lacions portuàries o la recuperació de la ponència magistral

L’edició d’aquest any comptarà amb el lema "Virant cap a ports hub més sostenibles" i se dividirà en tres grans blocs

El Port de Tarragona ja té els últims detalls enllestits per a la setena edició del Med Hub Day que es celebrarà al Tinglado 1 del Moll de Costa els propers 9 i 10 de novembre. Amb els registres encara oberts, els organitzadors de l’esdeveniment ja han anunciat que s’ha superat la xifra de 100 inscrits, en una edició que s’han incorporat algunes novetats, com la visita des del mar a les instal·lacions portuàries, i recuperat d’altres, com la ponència magistral.

Tres blocs amb la sostenibilitat com a eix vertebrador

El Med Hub Day 2023 comptarà amb tres grans blocs, ports, noves energies i logística. Així doncs, l’esdeveniment començarà a les 14h del 9 de novembre amb una de les novetats preparades per aquest any, la visita en vaixell de les instal·lacions portuàries tarragonines dedicades als líquids a doll.

A partir de les 15h i un cop tornats de la visita per mar, el president del Port de Tarragona, Saül Garreta, donarà la benvinguda a totes i tots els assistents, per seguidament, donar pas a Jordi Anglès, coordinador comercial del sector de líquids de l’Autoritat Portuària de Tarragona. A continuació donarà inici el primer dels blocs que ha preparat el Port de Tarragona per aquesta edició del Med Hub day, ports i intermodalitat ferroportuària.

Myriam Maestroni serà la protagonista d’un altra de les novetats d’aquesta edició. L’executiva, que compta amb una reconeguda experiència en el sector energètic, l'eficiència energètica i la transició cap a una economia sense emissions de carboni, tancarà la primera jornada amb una ponència magistral.

La segona jornada, el dia 10 de novembre, comptarà amb dos grans blocs. El primer estarà dedicat a noves energies, en el qual s'hi tractaran temes d’actualitat del sector petroquímic però amb el focus en la transició energètica cap a noves energies i productes; mentre que el segon bloc estarà dedicat a la logística del sector, comptarà amb ponències relacionades amb la transformació de ports dedicats a líquids i una taula rodona amb empreses terminals.

Una trobada consolidada

L'objectiu del Med Hub Day és promoure, debatre i intercanviar informació sobre els punts forts i les oportunitats que ofereix el mar Mediterrani com a plataforma logística per a productes químics i petroquímics.

Amb aquest objectiu i durant dues jornades, operadors de terminals d'emmagatzematge, ports, consignataris, transitaris, analistes de mercat i empreses multinacionals, químiques i petroquímiques es reuniran per debatre i aportar idees i novetats.

El Med Hub Day va iniciar la seva marxa l’any 2017, i any rere any ha gaudit d’una xifra d’assistents a l’alça, aconseguint una consolidació i maduresa entre els esdeveniments del sector aplegant més de 100 assistents en les darreres edicions.

Tret de sortida a la Setmana de l’Hidrogen

El Med Hub Day també serà l’esdeveniment que donarà la benvinguda a la Setmana de l’Hidrogen. El Moll de Costa del Port de Tarragona acollirà la primera edició de la Setmana de l’Hidrogen - Catalunya Hydrogen Week del 9 al 17 de novembre. Aquest esdeveniment serà el primer d’aquesta índole que es farà a Catalunya i té com a objectiu promoure l’ús de l’hidrogen verd com a vector energètic i estratègic, amb un potencial únic de creixement.

APPORTT, l'Oficina Tècnica la Vall de l’Hidrogen, la xarxa H2CAT, la Secció Catalana de l’Associació Europea per les Energies Renovables EUROSOLAR, ACCIÓ- Generalitat de Catalunya amb la col·laboració del Port de Tarragona i de la Universitat Rovira i Virgili, han reunit en poc més d’una setmana diverses iniciatives divulgatives, públiques i privades, per abordar la transició energètica cap l’Hidrogen verd des de diferents vessants: la logística, l’estratègica, la innovació, les aliances público-privades i la recerca científica.

Per més informació: https://www.porttarragona.cat/ca/autoritat-portuaria-tarragona/comunicacio-premsa/notes-premsa/item/3400-el-port-de-tarragona-acollira-la-catalunya-hydrogen-week

Més informació i registre a: