Els ‘Misteris als Museus 2023’ es presenta al Port de Tarragona

13 Sep

L’edició s’emmarca dins de les Jornades Europees de Patrimoni 2023 que impulsen els museus, centres d’art i sales d’exposicions tarragonins

L’activitat es farà del 7 al 14 d’octubre i s’hi participa en equips per a resoldre l’enigma final

La inscripció és al web http://aurigasc.com/misteri_museu/

El Museu del Port ha acollit la presentació de Misteris als Museus 2023: ‘La ira dels déus’, dins de les Jornades Europees de Patrimoni que impulsen el Museu d’Història de Tarragona, Museu d’Art Modern de Tarragona, Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, Museu del Port de Tarragona, Mèdol Centre d’arts contemporànies de Tarragona i CaixaForum Tarragona entre el 7 i el 14 d’octubre de 2023. Els participants s’enfronten a una sèrie d’enigmes que trobaran als diferents equipaments culturals. L’activitat, com en edicions anteriors, és dissenyada, desenvolupada i coordinada per Auriga Serveis Culturals i es pot fer la inscripció a través del web http://aurigasc.com/misteri_museu/

Avui, dimecres 13 de setembre, la sala d’actes del Museu del Port de Tarragona ha estat l’escenari de la presentació d’una nova edició de Misteris als Museus: ‘La ira dels déus’, una activitat reeixida que impulsen els museus, centres d’art i saltes d’exposicions de la ciutat de Tarragona en el mar de les Jornades Europees de Patrimoni.

Han participat en la presentació la responsable del Museu del Port de Tarragona, Mercè Toldrà, qui ha donat la benvinguda als assistents i Jordi Salvadó d’Auriga Serveis Culturals qui ha presentat el contingut de l’activitat que es farà del 7 al 14 d’octubre. A l'acte també hi ha assistit les directores del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, Mònica Borrell; de CaixaForum, Glòria Olivé, i del Museu d’Història de la Ciutat, que han exposat també les activitats que es portaran a terme durant les Jornades Europees de Patrimoni per part de cada entitat.

Un any més, aquests centres culturals organitzen, amb Auriga Serveis Culturals, l’activitat ‘Misteri als Museus’ dins les Jornades Europees de Patrimoni i que permet als participants entrar en contacte amb les col·leccions o exposicions de les diferents institucions amb l’objectiu d’oferir una activitat sorprenent, participativa i lúdica, amb un format informal. Un format de joc on els equips participants s’enfronten a una sèrie d’enigmes que trobaran als diferents equipaments i que atrau cada any un més gran i divers públic.

Les entitats que impulsen l’activitat són: Museu d’Història de Tarragona, Museu d’Art Modern de Tarragona, Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, Museu del Port de Tarragona, Mèdol Centre d’arts contemporànies de Tarragona i CaixaForum Tarragona. Auriga Serveis Culturals ha dissenyat, desenvolupat i coordinat aquesta edició dels Misteris sota el lema ‘La ira dels déus’, i amb les paraules iniciàtiques de l’Oracle “la nova era dels déus ha començat, l’Olimp ha desfermat la seva ira i els mostres antics han estat alliberats”, els equips participant han de fer servir l’enginy tal com feren Èdip, Perseu i Bel·lerofont en les albors de la civilització.

Com participar

L’activitat es desenvoluparà del dissabte 7 al dissabte 14 d’octubre de 2023. En aquest període els participants podran visitar els diferents equipaments dins el seu horari d’obertura i disposaran d’una fitxa d’investigació on han d’anotar les seves conclusions que serviran per certificar el seu pas per les institucions.

La final serà diumenge 15 d’octubre a les 12 hores on es resoldrà l’enigma final i es farà lliurament de premis a Caixaforum Tarragona.

Hi poden participar grups formats per un màxim de 6 persones, amb una edat mínima recomanada de 10 anys, a través d’un formulari que es pot trobar al web http://aurigasc.com/misteri_museu/

Un cop formalitzada la inscripció rebran el material necessari per realitzar la investigació. Els grups podran passar pels diferents equipaments lliurement i de forma gratuïta dins el període establert per la realització de la investigació. Per poder accedir al premi s’haurà de certificar el pas per totes les institucions, resoldre correctament els enigmes i superar l’enigma final més ràpidament que la resta.

Els tres millors grups aconseguiran diversos premis, que seran aportats per les diferents institucions organitzadores i inclouen visites guiades exclusives, entrades i passis especials, o accés a les activitats que organitzen els diversos centres. Les entitats que conformen aquesta activitat promouen la protecció del patrimoni, la seva difusió i sensibilització. I aquesta acció grupal n’és una mostra reeixida.