La Taula Institucional de Creuers es reuneix per primer cop a la ciutat de Reus

14 Jul

L'enquesta de satisfacció als creueristes millora els resultats de la temporada anterior

Tarragona organitzarà la 64a trobada del Assemblea MedCruise 2024

La taula organitzarà la 2a edició de la Jornada de Sostenibilitat i Cura Mediambiental en creuers i nàutica esportiva

Avui divendres 14 de juliol, a la sala Josep Laporte del Teatre Fortuny, s’han reunit presencialment els representants institucionals i empresarials que formen part de la Taula Institucional de Creuers amb l’objectiu d’analitzar l’inici i de la temporada 2023 i seguir amb els preparatius dels esdeveniments que organitzaran en els propers mesos. La taula organitzarà a la tardor la 2a edició de la Jornada de Sostenibilitat i Cura mediambiental en creuers i nàutica esportiva i al juny de 2024, la 64a trobada del Assemblea MedCruise.

La darrera actualització de les escales de creuers d’aquesta temporada es preveu l’arribada de 55 creuers i 108.600 passatgers. Les més de 700 enquestes que es porten realitzades aquesta temporada per part d’Eurecat-Centre Tecnològic de Catalunya, recullen una valoració mitjana d’excursions de 8,8 sobre 10, mentre que la valoració global com a destinació turística és de 8,4. Per a la Taula Institucional de Creuers “aquestes dades són un senyal de la bona feina feta fins al moment, superant valoracions d’anys anteriors i mostren una percepció positiva dels visitants sobre la demarcació de Tarragona”.

La reunió de la Taula Institucional de Creuers ha comptat amb la presència de Noemí Llauradó, presidenta de la Diputació de Tarragona i tinenta d'alcade de l'Ajuntament de Reus; Alba Colet, representant a Tarragona de Global Ports Holding; Francesc Pintado, president de l’Associació d'Empresaris d'Hostaleria de Tarragona (AEHT); Marta Farrero, cap de l'Organisme Autònom Patronat de Turisme Costa Daurada; Montse Adan, consellera de comerç i turisme de l’Ajuntament de Tarragona; Mònica Conesa, responsable vendes DMC & In-Destination Port Aventura; Cristina Cid, exregidora de turisme de l'Ajuntament de Vila-seca i Lluïsa Clavé Muñoz, regidora de turisme de l’Ajuntament de Vila-seca; Berta Cabré, presidenta de la Federació Empresarial d’Hosteleria i Turisme de Tarragona (FEHT); Oscar Saladié, professor de la Universitat Rovira i Virgili (URV); Juan Crespo, director de l’Aeroport de Reus; Anna Martínez, subdirectora general d’Ordenació i Inspecció Turístic; Genoveva Climent, directora comercial i desenvolupament de Negoci de l’ Autoritat Portuària de Tarragona (APT) i el president de l’APT, Saül Garreta.

L’ordre del dia de la reunió ha abordat temes relacionats amb el funcionament de la temporada com per exemple l’estimació d’escales i els primers resultats de l'enquesta de satisfacció dels creueristes; i temes sobre l’organització d’esdeveniments.

Valoracions a l’alça i més despesa per passatger

Durant aquest primers mesos de temporada de creuers s'han realitzat un total de 730 enquestes als passatgers, amb l'objectiu de conèixer les seves percepcions i experiències. Les enquestes s'han dividit en tres categories, passatgers que han fet una visita per lliure (384), passatgers que han dut a terme una excursió contractada (157) i passatgers que han embarcat al Port de Tarragona (189).

La valoració mitjana de les excursions al 2023 és de 8,8 superant lleugerament la valoració del 2022, que era de 8,5. Això indica que els creueristes han mostrat una satisfacció alta amb les excursions ofertes durant aquesta temporada. Pel que fa a la valoració de la destinació en general, la mitjana del 2023 és de 8,4, mentre que el 2022 era de 8,5. Una puntuació que continua en la franja alta i indica que Tarragona continua sent una destinació molt atractiva per als creueristes.

Per últim cal destacar que en el que portem d’any les despeses realitzades pels creureistes han augmentat en la majoria de conceptes avaluats, sent en els Museus la xifra que més creix casi augmentant en un 100%, passant de 5,8 a 12,5 euros per passatger, seguit per la restauració i cafeteria amb un increment més modest.

Tarragona seu de la 64a Assemblea MedCruise 2024

La 64a edició de l’Assemblea MedCruise es celebrarà a Tarragona de l’11 al 14 de juny del 2024 en el que serà un gran esdeveniment del sector de creuers i una gran oportunitat per al Port de Tarragona i el territori per posicionar-se com a destinació turística. Tots els membres que formen part de la Taula Institucional de Creuers treballen per poder presentar els seus atractius i estàndards de qualitat a tota la comunitat representada a l’Assemblea, amb l’objectiu de consolidar-se internacionalment, a l’hora que es generen sinergies amb altres ports de la Mediterrània. L’Assemblea MedCruise és l’esdeveniment de l’associació de ports de creuers a la Mediterrània que aglutina els diferents actors relacionats en l’activitat creuerística com les companyies de creuers, els agents portuaris, patronats de turismes i companyies vinculades a aquesta indústria.

2a Jornada de sostenibilitat i cura mediambiental en creuers i nàutica esportiva

La trobada de professionals del sector es durà a terme durant el tercer trimestre amb l’objectiu de reeditar l’èxit assolit en la prima edició celebrada l’any 2022. L’organització treballa per comptar amb la presència d’experts per posar en comú tendències, estratègies i noves polítiques per donar resposta a la necessitat de respecte del medi ambient per part del sector.

Presents a la Seatrade Europe

La Taula Institucional tornarà a estar present a la Seatrade Europe del 6 al 8 de setembre. Aquest és l'esdeveniment bianual de creuers que se celebra a Hamburg en ella hi participen les principals empreses del sector, com proveïdors, companyies, així com ports i destinacions hi seran presents per debatre les últimes tendències als quals s'enfronta el mercat europeu de creuers. La Taula institucional mitjançant l’espai del Port de Tarragona dins de l’un estand conjunt amb Puertos del Estado, amb l’objectiu de posicionar Tarragona i el territori en una de les principals fires que s’organitzen a centre Europa.

La Taula de Creuers

La darrera reunió de la taula de creuers es va celebrar el 20 d’abril passat a l’inici de temporada. En aquesta trobada la previsió d’escales era de 58 i la de passatgers se situava en 118.000 creueristes. En aquesta darrera reunió les precisions continuen sent optimistes amb 55 creuers i 108.600 passatgers.

L’activitat de creuers a Tarragona és projecte amb personalitat i organització pròpia, diferenciada d’altres models de la Mediterrània, ja que es tracta d’un model desenvolupat de manera consensuada amb els representants institucionals, administratius i empresarials del Camp de Tarragona i de la Costa Daurada. La Taula Institucional de Creuers és l’espai de col·laboració en el que institucions, administracions, empreses i universitat cooperen per desenvolupar un model sostenible de creuers.

Un projecte de creuers que també es caracteritza per un esforç constant per diversificar les visites en tot el territori per evitar una concentració en una única destinació o ciutat i no generar els efectes de massificació que sí pateixen altres destinacions. D’aquesta manera, des del moment en que es fa la comercialització del destí turístic, com des del moment en que s’oferten les sortides, els i les creueristes opten per múltiples destinacions que abasten tot el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre com pot ser la Conca de Barberà, el Priorat, Terres de l’Ebre o bé les pròpies ciutats de Tarragona, Reus o Vila-seca.

Etiquetado como
  • Creuers a Tarragona