El IV Agrifood International Congress posicionarà el Port de Tarragona en el centre internacional del sector agroalimentari

19 Jun

Agrifood se celebrà els dies 21 i 22 de juny al Tinglado 1 del Moll de Costa del Port Tarragona

El Port de Tarragona acollirà els dies 21 i 22 de juny la quarta edició del congrés internacional del sector agroalimentari. Agrifood International Congress que convertirà el Port de Tarragona en el centre neuràlgic del sector agroalimentari. L’objectiu del congrés internacional és intercanviar coneixement i informació sobre tots els aspectes tècnics que afecten al sector, així com fomentar el networking entre tots els actors per enfortir les relacions comercials. Les inscripcions per al congrés són places limitades i es pot fer la inscripció a través del web https://www.agrifoodporttarragona.com/ fins al mateix dia de l’inici del congrés.

Aquest 4th Agrifood International Congress segueix sent una gran oportunitat per preparar el futur compartint idees i propostes, aprofitant el marc que ofereix el Port de Tarragona, el port líder del sector agroalimentari a la Mediterrània. El Congrés comptarà amb la presència del president del Port, Saül Garreta, el president de Puertos del Estado, Álvaro Rodríguez Dapena i de la Consellera de Territori, Ester Capella a més de gairebé una vintena de ponents internacionals

Programa de l’Agrifood International Congress

Al programa que el Port Tarragona ha preparat per a aquest any, dedica una especial atenció al desenvolupament sostenible del sector dins del marc estratègic de l’Agenda 2030. També, de la mà dels millors experts, s’analitzarà la situació de la producció, de la indústria i dels mercats internacionals, dels productes agroalimentaris, així com del consum sostenible.

Aquest programa el complementen dedicant temps per a l’intercanvi d’informació i el networking entre tots els actors que formen part d’aquesta comunitat, perquè és important expandir l’intercanvi personal per fomentar també els negocis i el creixement del sector.

Un congrés i un tràfic consolidat

L’Agrifood International Congress va néixer l’any 2016 com a punt de trobada de tots els agents implicats en el sector agroalimentari i on es donaven a conèixer totes les novetats del sector; al 2018 es va fer la segona edició i la tercera estava prevista per al 2020.

El Port de Tarragona manté un indiscutible lideratge en el moviment de productes agroalimentaris, tant a nivell estatal com a la Mediterrània, donant un valor afegit a aquesta activitat econòmica gràcies als serveis i infraestructures especialitzats disposa.

L'alta especialització portuària en el tràfic de agroalimentaris facilita que al Port de Tarragona es treballi amb una àmplia varietat de productes (més de 70) i subproductes agroalimentaris, el que situa al port en una posició molt destacada respecte a la resta de ports europeus.

A l'àrea d'influència (hinterland) més immediata del Port de Tarragona (que comprèn Catalunya i Aragó), es fabrica el 40% del total de producció de pinsos de l’Estat, i aquesta matèria primera s'importa a través del Port de Tarragona.