El Port de Tarragona mostrarà als ciutadans la tecnologia que millora la xarxa hídrica portuària

02 Jun

A les Jornades de Portes Obertes el dia 10 de juny es mostrarà el Centre de Control d’Instal·lacions amb reserva prèvia

La implantació del sistema Lorawan permet un alt grau d’eficiència en el consum d’aigua al recinte portuari

El Port de Tarragona donarà a conèixer, en les seves Jornades de Portes Obertes, el seu Centre de Control d’Instal·lacions. Al Centre es visualitza el sistema de control de la xarxa hidràulica portuària que permet l’aprofitament i la gestió de l’aigua mitjançant la implementació del sistema Lorawan, un sistema que facilita el control de la gestió i millora la xarxa hidràulica. La visita al Centre, situat a l’edifici administratiu del Port, es farà el dissabte 10 de juny en dos torns al matí. Per a concertar la reserva cal accedir al formulari web https://tuit.cat/79Vdb.

Aquesta setmana el Govern de la Generalitat de Catalunya ha decidit passar a la situació d’alerta per sequera amb restriccions de consum a la província, adoptant entre altres mesures la reducció de l’aigua en diverses activitats, la qual cosa alterarà l’activitat industrial, turística i agrícola a Tarragona. El Port de Tarragona, conscient de la necessitat de millorar la gestió mediambiental, està implantant el sistema de monitoratge de la xarxa mitjançant tecnologia Lorawan que permet reduir les pèrdues hídriques gràcies a un major control de l’ús de la xarxa.

Amb la implementació de la xarxa Lorawan, en tot el recinte portuari, s’amplia el nombre de comptadors generals i permet monitoritzar el flux d’aigua a tota la xarxa hidràulica. Tota la integració de la instrumentació i monitoratge de la xarxa permet la visualització en una dimensió virtual, documental i de detall. El sistema facilita, mitjançant la plataforma Plantvalue, el tractament de dades pel que fa a intel·ligència artificial, proporcionant els informes de control de guies de la xarxa, control de comptadores, consums, estadístiques i gràfics de diferents paràmetres.

Aquest sistema s’aprofita de la xarxa de fibra òptica desplegada i visualitza en temps real els fluxos de la xarxa de distribució portuaris i els valores dels comptadors general en el Centre de Control d’Instal·lacions de la seu administrativa del Port de Tarragona, un espai ubicat a la primera planta d’aquest edifici al passeig de l’Escullera.

El Port de Tarragona vol mostrar les seves instal·lacions que gestionen l’activitat portuària a la ciutadania i donar a conèixer la tasca d’una important infraestructura tarragonina. I a les Jornades de Portes Obertes que es faran del 8 a l’11 de juny per presentar l’activitat i les instal·lacions del Port de Tarragona a la ciutadania, es farà una visita guiada al Centre de Control d’Instal·lacions el dissabte 10 de juny. Amb aquesta iniciativa es coneixerà el seu funcionament i els seus objectius. Les visites es faran a les 12.30 hores i a les 13.30 hores amb reserva prèvia al web portuari (https://tuit.cat/79Vdb).

El sistema Lorawan s’inscriu dins de l’estratègia sostenible i transversal que duu a terme el Port de Tarragona per implementar el seu compromís de reduir el seu impacte ambiental en el Pla de sostenibilitat Agenda 2030. I una de les accions és la de millorar els recursos hídrics amb la monitoratge de la xarxa d’aigua, que permet gestionar de manera més intel·ligent i sostenible ambientalment la xarxa hídrica portuària.