El Museu del Port de Tarragona, nou escenari de Tarraco Viva 2023

12 May

Aquest cap de setmana s’escenifiquen nombroses activitats gratuïtes per a tots els públics a dins i fora del recinte museístic portuari

El recinte del Museu del Port de Tarragona acull activitats per a tots els públics: Gent de Tarraco, una xerrada amb recreació, i dos monòlegs: Asellina i Portunus, al vostre servei. I també dissabte i diumenge, a l’exterior del recinte portuari es realitzaran recreacions històriques i jocs: Si vis pacem para ludum, un joc de taula, i Un dia al Portus i Gladiadors dues activitats de recreació històrica.

Com cada any el Port de Tarragona participa en l’edició anual de Tarraco Viva, amb conferències, una activitat teatralitzada ‘Tiberius, comerciant pel Mare Nostrum’ i la participació amb un estand a la fira. Però, a més d’aquesta cooperació, enguany s’enceta el compromís del Port de Tarragona per acollir a les seves instal·lacions del Moll de Costa, activitats del Festival Romà de Tarragona, Tarraco Viva, sota el lema enguany ‘Poder i vida en una capital romana’.

Ahir, dijous, va tenir lloc al recinte museístic la conferència Pirates! La maledicció del món antic, amb un extraordinari èxit de públic i on el Ruiz de Arbulo, catedràtic d’arqueologia de la URV i investigador de l’ICAC, va repassar les històries de pirates des d’Homer fins a l’Imperi romà i va parar atenció a la famosa campanya del general romà Pompeu per tot el Mediterrani.

Les activitats novadores que el Museu del Port acull es faran durant aquest cap de setmana. Demà dissabte, 13 de maig, a les 12 hores, s’acollirà ‘Gent de Tàrraco al Fòrum provincial’, a càrrec de Projecte Phoenix. Es tracta d’una xerrada amb recreació on uns personatges representants de l’elit de la societat de Tàrraco ens acosten al patrimoni històric de Tàrraco mitjançant el seu llegat epigràfic.

I el mateix dissabte, a les 17 hores, el recinte museístic acull el monòleg ‘Asellina’, amb l’actriu Assumpta Mercader. L’Asellina té una taverna al port. Fa molt que hi està al capdavant i té una clientela fixa, però també atén molts passavolants. Mariners i comerciants que estan de passada al port de Tàrraco s’hi deixen uns bons calerons. Sobretot, però, quan fa diners de veritat és quan a la ciutat hi ha grans esdeveniments. És important saber que la fama de la taverna de l’Asellina arriba molt més enllà del port. L’espectacle és gratuït però cal reserva prèvia a oficina @tarracoviva.com

I diumenge, 14 de maig, a les 11.30 hores, Agustí Farré serà el narrador del monòleg ‘Portunus, al vostre servei’, a la sala d’activitats del Museu del Port. Descobrirem com Portunus és un déu romà, protector de les portes i de les claus, però també és el nom d’un administrador de finques de Roma que treballa per a un gran tenidor, llogant i vigilant les seves propietats.

Dissabte 13 de maig de les 16.30 a les 20.30 hores, al Moll de Costa, hi haurà l’activitat ‘Si vis pacem, para ludum’, jocs d’estratègia i simulació sobre l’antiguitat a càrrec de l’Associació Si vis pacem para Ludum. I l’endemà, diumenge 14 de maig, de les 10 a les 14 hores, també es farà aquesta activitat.

També dissabte, a les 18.30 hores, davant del Museu del Port al Moll de Costa hi ha l’escenificació històrica ‘Un dia al portus’ sobre personatges de mar i de vora mar a l’antiguitat romana. És una novetat en recreació històrica de Tarraco Viva. I el diumenge 14 de maig, a les 12.30 hores també es farà aquesta representació.

Dissabte 13 de maig, a les 20.30 hores, també a l’exterior del Museu del Port es farà la recreació històrica d’un dels grans espectacles de la vida romana. ‘Gladiadors’ a càrrec de l’Associació Cultural Gesta Gladiatoria. Aquesta representació també es farà diumenge 14 de maig a les 13.15 hores.

La setmana vinent l’activitat ‘Tiberius comerciant pel Mare Nostrum’ es farà al recinte museístic els dies 18 i diumenge 21 de maig, però cal fer reserva prèvia a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.