Imprimir aquesta pàgina
Imprimir

Project Cargo

Port de referència a la Mediterrània

El tràfic de project cargo és, en aquests moments, una aposta del nostre Port dins de l'estratègia de creixement i diversificació de tràfics.

El Port de Tarragona està consolidant el seu posicionament com un dels ports de referència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials, ja que comptem amb especialistes en tot tipus de transports i tenim personal qualificat que coordina i organitza les operatives des de l’origen a la destinació.

La confluència de molts factors a Tarragona i l’aposta del port per aquest tipus de càrrega ha fet que s’incrementi el volum de projectes, havent-hi en l’actualitat projectes de tres empreses diferents en marxa.

Una elecció encertada

 

La infraestructura portuària tarragonina té una particularitat molt destacable: una excel·lent climatologia que permet que gairebé la totalitat dels projectes es realitzin en esplanades a l'aire lliure, i es facilita l'embarcament directe des del moll, així com àmplies àrees operacionals i mà d’obra especialitzada gràcies a la important indústria auxiliar de Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de la zona i de referència per al sud d’Europa.

A més, té àmplies àrees operacionals, 11 rampes RO-RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària, que garanteix la logística de subministrament d'aquests projectes.

El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l'atracada de vaixells especials preparats per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de càrrega conteneritzada.

Les grues multi propòsit amb capacitat de càrrega màxima de fins a 35 tones, permet dur a terme operatives de desenvolupament, realització i càrrega d'aquests tipus d'estructures durant quasi tot l'any, fent que Tarragona i en aquest cas concret el nostre port, sigui una localització perfecta per aquests projectes.

La confluència d’aquests factors a Tarragona i l’aposta del port per aquest tipus de càrrega ha fet que s’incrementi el volum de projectes, amb més de 30 operatives l'any de càrregues de grans dimensions i volumetria.

 

 

Del Port de Tarragona al món

 

 

La construcció i assemblatge d'un projecte de "Project cargo" és d’alta especialització, podent durar fins a 12 mesos i requerint grans calats, mà d’obra especialitzada i rampes pel procés de càrrega a vaixell.

En la realització i desenvolupament d'un d'aquests projectes, es necessiten al voltant d'1.500.000 hores de treball, arribant a ocupar en alguns projectes a més de 500 treballadors i treballadores, el que suposa un alt percentatge d'ocupació durant la construcció i materialització del projecte, sent la major part d'aquests llocs de treball, coberts per empreses i professionals del mateix territori amb capacitat i experiència contrastada gràcies a la important indústria auxiliar de Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de la zona i de referència per al sud d'Europa.

Els projectes desenvolupats són normalment estructures metàl·liques i de caldereria per a plantes de cicle combinat, naus industrials, ponts i passarel·les, forns de centrals tèrmiques, grans dipòsits de gas, xemeneies, elements i estructures per a refineries, indústries petrolieres i petroquímiques, equips de refrigeració.

La destinació principal d'aquests projectes és: el nord d'Àfrica, el nord d'Europa i els Estats Units o fins i tot Austràlia i la Xina.

 

L'eòlica offshore, una oportunitat sostenible per a Tarragona

 

El Port de Tarragona es posiciona com un hub productiu de plataformes flotants i d’assemblatge d’aerogeneradors flotants orientats principalment al mediterrani occidental. La construcció de parcs eòlics en alta mar necessitarà de ports preparats per acollir el transport de peces, l’assemblatge i l’embarcament d’aerogeneradors de grans dimensions.

El Port de Tarragona, per la seva ubicació estratègica, la seva disponibilitat d’espai, reuneix les condicions per ser de partida un dels grans centres per al muntatge i expedició d’aquests elements per a la producció d’energia renovable.

Els primers prototips d’aerogeneradors podrien veure’s a Tarragona al llarg del 2025. Posteriorment, la construcció del nou contradic de Ponent facilitaria acollir aquest tipus d’activitat a una escala industrial. Una de les possibilitats que preveu el projecte del contradic és que un dels molls pugui dedicar-se a l’assemblatge de plataformes i aerogeneradors marins.

 

 

Contradic de Ponent

+info

CALAT MÀXIM
16 metres

LÍNIA D'ATRACADA
3.500 metres

ÀMPLIES ÀREES OPERACIONALS
 

RAMPES RO-RO
11

ZONES PER A L'OPERATIVA

​​

Mapa Port Tarragona

Descarrega

 

 

Breakbulk & Project Cargo

Descarrega tríptic

 

Contacte

 Departament Comercial i Desenvolupament de Negoci

Leticia Morales I Pau Morales

 Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. | Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 +34 977 259 400 | Ext. 1339