Imprimir aquesta pàgina
Imprimir

Creuers

 

 

 

 

Porta d'entrada dels creueristes a la Costa Daurada  

Les restes arqueològiques de l'antiga Tarraco romana, Patrimoni de la Humanitat des de l'any 2000, són reconegudes internacionalment per la UNESCO, que recentment l'ha declarat Bé de Valor Universal Excepcional, la màxima categoria possible. A més, a la zona es troba el Monestir de Poblet, Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO; el Delta de l'Ebre, reserva de la biosfera de la UNESCO; i els castells i la cuina mediterrània, declarada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO. A més, Reus, la ciutat natal del famós arquitecte Gaudí, ofereix als visitants exquisits exemples del modernisme català, mentre que PortAventura World, amb tres dels parcs temàtics més importants d'Europa, és una experiència plena de diversió garantida per a visitants de totes les edats. Sense oblidar les seves platges, com La Pineda a Vila-seca. La regió és també la llar de productors de vins i caves destacats.

 

Un Port preparat 

Bones infraestructures i operatives especialitzades en l'arribada i sortida dels creuers; gran facilitat d'accés i comunicació entre la terminal, la ciutat i la resta del territori,  i una àmplia oferta de serveis de valor afegit, caracteritzen les estances al nostre Port i a la nostra ciutat.
 

 Moll exclusivament per a creuers 

 Terminal de passatgers

 Atractius descomptes sobre les tarifes del port

 Accés exclusiu a través del port exterior

 Amarratges disponibles

 Operacions de fàcil amarratge

 Procediments administratius àgils 

 Aparcament i zona d'espera per als autobusos

 Informació turística gratuïta a bord o a la terminal

 Possibilitat de shuttle al centre de la ciutat

 

 

Compromís transversal 

El 2013 el projecte de creuers traspassa els dominis portuaris per evolucionar cap a una estratègia de territori. Neix la taula de creuers, liderada pel Port de Tarragona i integrada per tots els agents implicats en l'arribada i consolidació del sector dels creuers:

 

 Port Tarragona

Patronat de Turisme de la Costa Daurada

 Patronat de Turisme de l'Ajuntament de Tarragona

 Patronat de Turisme de l'Ajuntament de Reus

 Patronat de Turisme de l'Ajuntament de Vila-seca

 Cambra de Comerç Indústria i Navegació de Tarragona

 PortAventura World

 Global Ports Holding

 FEHT (Federació d'Empresaris i Hostelers de Tarragona)

 Universitat Rovira i Virgili - EURECAT

AEHT

Direcció General de Turisme

Aeroport de Reus

El 2013 neix la marca Tarragona Cruise Port Costa Daurada.

 Infraestructures Moll Balears

 

    ;

    Imatges del Moll de Balears, una inversió de 30 milions d’euros executada en 17 mesos i inaugurada el 29 d’octubre de 2021.

    Les darreres imatges corresponen a la nova terminal que serà construïda per l'operador de creuers més gran del món, Global Ports Holding. Es tracta d'una innovadora, sostenible i eficient terminal d'última generació que compta amb una inversió de 5,5 milions d'euros i es preveu estigui en actiu la primavera de 2024.

    TARRAGONA CRUISE PORT

     

    Pàgina oficial de Tarragona Cruise Port Terminal

    Tota la informació de la terminal, el destí Costa Daurada, l'oferta cultural, turística i de mobilitat del territori, que li confereix un caràcter de destinació exclusiva.
    + info

     

     

    Previsions

     

     

    Previsió d'arribada de creuers 2024 a Tarragona

     

    Descarrega - Actualitzat febrer 2024

     

     

     

    Valoració de l'escala

    El 93% dels creueristes afirma que fer escala a Tarragona ha superat les seves expectatives.

    93%

     Visita de la ciutat de Tarragona

    Els creueristes puntuen l'excursió turística a Tarragona amb un 9 sobre 10. 

    9/10

     

     

     

    Construcció Moll Balears

    29 d'octubre de 2021 - Inauguració Moll Balears del Port Tarragona

     

     

    PORT TARRAGONA - INAUGURACIÓ MOLL BALEARS 

     

     

    Nota de premsa | Inauguració Moll de Balears

    Un projecte que es va inaugurar el 29 d'octubre de 2021 - Llegir la nota de premsa
    + info

     

     

    Cruset anuncia que la nova terminal permetrà superar en dos anys els 128.000 passatgers de 2019
    Per al desenvolupament d’aquesta nova infraestructura s’ha realitzat una inversió de més de 30 milions d’euros
    Les obres de construcció del nou moll s’han dut a terme en un any i sis mesos

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    PORT TARRAGONA - MOLL BALEARS - FASES DE CONSTRUCCIÓ

    PORT TARRAGONA - MOLL BALEARS - ACTIVITAT DE CREUERS

     

    PORT TARRAGONA - MOLL BALEARS - DESTINACIÓ COSTA DAURADA

     

     

    Galeria d'Imatges | Inauguració Moll Balears 29 d'octubre 2021

     

    Les obres del nou moll de Balears transformaran la fesomia del Port de Tarragona

    La primera fase d’aquesta nova infraestructura estarà adossada al dic de Llevant, tindrà 460 metres de longitud i una esplanada de 4 hectàrees de superfície

    Les obres del nou moll de Balears entren en la seva fase decisiva i, durant els 14 mesos d’execució, transformaran la fesomia del Port de Tarragona. Aquesta nova infraestructura canviarà de forma substancial l’espai del dic de Llevant destinat a l’atracada dels creuers, ja que tindrà una superfície de 4 hectàrees i 460 metres de llarg.

    La línia d’atracada total serà de 700 metres, ja que, en 240 d'aquests 460 metres de llargada, es podrà atracar en ambdós costats arribant a doblar el nombre de creuers que podran atracar simultàniament i, també, acollir els creuers més grans del món.

    Les obres del moll, amb un pressupost de més de 27 milions d’euros (més IVA), es van iniciar oficialment el passat dia 17 d’abril amb la signatura de l’acta de replantejament i s’executaran en un termini de 14 mesos, la qual cosa situa la finalització dels treballs a mitjans de l’any 2021.

    En un futur, la nova infraestructura també podria ampliar serveis per a sòlids a granel i terminals multipropòsit.

     

     

    Un nou moll en 10 fases i 14 mesos

    Les obres del moll de Balears van començar el passat mes d’abril i s’allargaran durant 14 mesos fins que la nova instal·lació estigui operativa.

    Primera fase: recepció del dic flotant “Mar del Aneto” també denominat caixoner, instal·lat al moll d’Andalusia. La seva funció és la construcció dels caixons o fonaments de formigó que s'han d'utilitzar per a la creació del nou moll de Balears.

    Aquest tipus de plataformes s'utilitzen en els ports per a la fabricació de molls, dics i altres infraestructures relacionades amb l'activitat portuària. La tecnologia dels caixons redueix notablement l'impacte mediambiental respecte a altres mètodes, permet escurçar considerablement els temps d'execució i s'ajusta molt bé a les característiques del Port de Tarragona.

    En aquesta primera fase, es realitza el muntatge de la barrera antiterbolesa a l’aigua i es retira part de l’escullera on anirà el nou dic. També es trasllada el dic flotant “Mar del Aneto” al moll de Catalunya i, per últim, s’inicia el dragatge per condicionar el fons marí de manera uniforme.

    GALERIA FOTOGRÀFICA FASE 1

     

    Segona fase: s’acaba el dragatge i es comença la col·locació del material de l’escullera des de l’embarcació gànguil.

    ESCULLERES
    Es preveu la col·locació d’1.232.000 tones d’esculleres

    Tercera fase: s’acaba la col·locació de material per mitjà marítim a l’escullera per, seguidament, deixar-lo enrasat per a la col·locació dels caixons. Comença la fabricació de les mateixes caixons al moll de Catalunya i arranca la construcció del primer tram del dic sud, amb mitjans marítims i terrestres.

    DIMENSIÓ DELS 11 CAIXONS
    41,05 m d’eslora, 16,75 m de mànega i 21,30 m d’alt
    Pes d'un caixó buit 7.288,80 tones | Pes d'un caixó ple 33.440,65 tones

    Quarta fase: fondeig i col·locació dels primers caixons i inici de la construcció del primer tram del dic nord, amb mitjans marítims i terrestres.

    Cinquena fase: finalització del fondeig dels caixons.

    ACER D’ARMADURA
    Es destinaran 3,2 milions de kg d’acer per a biga de cantell i per a caixons
    Caixons 3.042.131,51 kg | Biga de cantell 131.766,54 kg

    Sisena fase: en aquest moment es produeix la finalització del dic sud. S’ompliran amb pedra les cel·les interiors dels caixons amb mitjans terrestres i es realitzarà l’extradossat de caixons de l'escullera, amb mitjans terrestres.

     

    Setena fase: finalització del dic nord. Paral·lelament s’inicia la construcció de la biga de cantell i el rebliment del moll mitjançant una draga de succió amb tallador.

    DRAGATGE
    Es preveu extreure més de 729.000 m3 de material del fons del mar
    Dels quals gairebé 500.000 m3 es destinaran a omplir el moll

     

    Vuitena fase: el moll ja comença a tindre una forma molt identificable i visible. Es comença a col·locar bol·lards i defenses al mateix moment que es posen em marxa les pavimentacions en moll i esplanada.

     

    Novena fase: en aquest punt el moll ja es troba pràcticament acabat. La biga de cantell està finalitzada amb defenses i bol·lards. El moll es troba totalment pavimentat i l’esplanada ho està parcialment.

    BOL·LARDS
    Es col·locaran 33 bol·lards de 200 tones de tir nominal
    Suficient per amarrar els creuers més grans del món

     

    Desena fase: després de 14 mesos el moll estarà operatiu.

    Pla de vigilància mediambiental

    El Port de Tarragona ha incorporat mesures ambientals voluntàries en l’obra del moll de Balears per reduir, garantir i minimitzar l’afectació de les obres sobre el medi natural i ha dissenyat un Pla de vigilància ambiental per prevenir i controlar les accions durant l’execució de les obres. A banda, disposa d’un procediment de seguiment ambiental d’obres que s’aplica sistemàticament a totes les obres promogudes pel Port de Tarragona.

     

     

    Galeria d'imatges