Print this page

El Port de Tarragona acull la trobada ‘Diagnosi d’Economia Blava al territori’

El Port de Tarragona acull la trobada ‘Diagnosi d’Economia Blava al territori’
11 May
2023

El president del Port, Saül Garreta, ha iniciat l’acte donant la benvinguda a diferents representants del territori i a tots els presents a la sala

Garreta: ‘El Port de Tarragona és un element clau per l’impuls d’una economia més sostenible al Camp de Tarragona, i estem oberts a col·laborar amb tot el teixit empresarial i comercial del territori’

La trobada ha tingut com a objectiu l’anàlisi dels reptes i oportunitats de les economies relacionades amb activitats lligades a la mar i a la cadena de valor a Tarragona

Aquest 10 de maig a les 17h, la sala d’actes de l’edifici administratiu del Port de Tarragona ha acollit una trobada sota el títol ‘Diagnosi d’Economia Blava al territori’. El president del Port, Saül Garreta ha donat la benvinguda als assistents i ha destacat l’objectiu de la reunió; identificar reptes i oportunitats de les economies relacionades amb les activitats lligades a la mar i la cadena de valor de l’economia blava a la ciutat i a la seva àrea d’influència. A l’acte ha intervingut el conseller d’Educació, Ocupació i Desenvolupament Econòmic a l’Ajuntament de Tarragona, Manel Castaño, l’Agent d’Ocupació i Desenvolupament Local a Tarragona Impulsa, Cristina Altadill i, finalment Francesc Quintana, consultor a Transferència de recursos avançats i nous serveis SL (UTRANS). La trobada ha finalitzat amb un torn de paraules. torn de paraules on té com objectiu

A les 17h d’aquest 10 de maig ha començat a la sala d’actes de l’edifici administratiu del Port de Tarragona la trobada ‘Diagnosi d’Economia Blava’. L’acte ha començat amb les paraules del president del Port, Saül Garreta qui ha destacat la importància en la creació d’empreses al voltant de l’economia blava, un fet que des del Port Tarragona s’està impulsant. Garreta té la intenció de dedicar un espai a la segona planta de la seu institucional per instal·lar una acceleradora d’empreses per impulsar noves activitats que donin resposta als reptes plantejats per l’APT i pel conjunt de la comunitat portuària.

Garreta ha explicat que el Port de Tarragona és un element clau per l’impuls d’una economia més sostenible al Camp de Tarragona, oberta a la col·laboració amb el teixit empresarial i comercial del territori, en àmbits d’innovació, digitalització i foment de noves activitats a partir del repte de la descarbonització i cura de l’entorn.

La trobada ha servit per conèixer de quina manera la ciutat i el territori es relacionen amb el medi marí i les estratègies per potenciar accions futures adreçades a la millora de l’ocupabilitat de les persones i la competitivitat del teixit empresarial vinculat a aquests sectors d’activitat econòmica.

El conseller d’educació, ocupació i desenvolupament econòmic a l’Ajuntament del Territori qui ha presentat l’Economia Blava com l’impuls i estratègia de creixement econòmic i generador d’ocupació al territori.

L’agent d’ocupació i desenvolupament local a Tarragona Impulsa, Cristina Altadill, qui ha presentat el calendari, fases i objectius del projecte de planificació estratègica sota el títol ‘Diagnosi d’ocupacions, perfils professionals, necessitats formatives i tendències de futur dels sectors econòmics vinculats a l’economia blava a Tarragona i la seva àrea d’influència’. A continuació Francesc Quintana, consultor a Transferència de recursos avançats i nous serveis ha presentat a la sala les fases del projecte sota el títol ‘metodologia i detecció de les necessitats.