Port de Tarragona presenta Marca registrada!, la recerca gràfica de la propietat industrial de les comarques de Tarragona

29 Mar

El grup de líquids a doll lidera els tràfics durant el mes de febrer

Aquest dijous 31 de març, a les 7 de la tarda, a la sala d’actes de l’Arxiu del Port de Tarragona (c. d’Anselm Clavé, 2), el president del Port de Tarragona, Josep M. Cruset, presidirà la presentació del llibre Marca registrada! Empreses del camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre al Boletin Oficial de la Propiedad Intelectual (1886-1938), que ha dirigit Albert Arnavat amb l’autoria també de Maria Jesús Muiños i Vicent Terol.

La presentació anirà a càrrec d’Agustí Segarra Blasco, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Rovira i Virgili que ha desenvolupat la seva recerca en els camps de la dinàmica empresarial, el creixement econòmic i la innovació. També ha dut a terme investigacions sobre dinàmica empresarial i supervivència i, a més, té un profund coneixedor de l’economia del nostre territori.

El llibre que es presenta s’inspira en l’exposició «Tresors Gràfics» que es va fer al Saló del Tinell de Barcelona, l’any 1999, quan una de les peces exposades cridà l’atenció i l’interès dels autors: el Boletín Oficial de la Propiedad Industrial (1886-1938), amb edicions que contenien el conjunt de marques registrades d’aquell període a l’Estat espanyol, de les quals més de la meitat eren catalanes. Aquest fet els portà a fer una exploració del contingut gràfic de les marques de la Catalunya meridional, de les comarques de la demarcació de Tarragona, ja que en el segle XIX era la segona zona de Catalunya en potencialitat econòmica, després de Barcelona.

Una acurada edició amb la qual el Servei de Publicacions del Port de Tarragona vol apropar-se a la història de les comarques meridionals amb l’anàlisi de les 924 marques, creades pels mateixos empresaris o amb la participació d’artistes catalans, que corresponen a la fabricació i/o venda de productes agraris com olis, vins, fruita seca, arròs i farines. Una original visió per donar a conèixer la història.

El treball d’aquesta recerca gràfica ha estat molt laboriós perquè cada Boletín anual es compon de dotze volums amb milers de marques, però segons els autors «La llarga recerca sistemàtica ha estat, però, un autèntic gaudi visual.» Un gaudí visual que es pot trobar en 320 pàgines, les quals acullen un total de més 400 imatges de les marques registrades de la demarcació de Tarragona en el període que va des del 1886 al 1938.

Most Visited

Work with us

Job board of the Port Authority of Tarragona
Open Data