L’Autoritat Portuària celebra el Dia Mundial de la Qualitat 2023, en línia amb l’Associació espanyola de la qualitat (AEC) que proposa reflexionar en aquest dia sobre la Qualitat i l’Humanisme digital. En un món en constant transformació, especialment accelerat amb els darrers avenços en intel·ligència artificial, es fa més necessari que mai un nou humanisme, és a dir, situar l’ésser humà en el centre, així com la importància d’actuar amb la qualitat com a principi.
D’altra banda, el Chartered Quality Institute (CQI), que aquest any sota el lema Quality: realising your competitive potential, vol incidir en la importància del la vessant competitiu de les persones en un escenari actual complex i dinàmic. Els principis i els mètodes de la millora de la qualitat poden ajudar les organitzacions a solucionar les seves ineficiències inherents per a poder satisfer les expectatives canviants dels clients d’una forma més ràpida, econòmica i sostenible que els competidors.
El Dia Mundial de la Qualitat és una iniciativa de Nacions Unides que des de 1990 difon i potencia la contribució de la qualitat al creixement, prosperitat i sostenibilitat de les organitzacions. És un dia de reconeixement i divulgació que pretén recordar a la societat els avantatges de la qualitat així com ampliar la consciència global al voltant de la seva importància per a la millora contínua empresarial.
En línia amb la creixent importància de la qualitat, l'Autoritat Portuària de Tarragona l’ha impulsat de forma decidida en els darrers anys, cosa que s'ha materialitzat en la certificació en les ISO 9001, ISO 14001, ISO 50001, ISO 27001 i ISO 22320, així com altres certificacions de qualitat.
Us encoratgem a que amplieu la vostra informació sobre les noves tendències en la qualitat per als propers anys en la jornada que l’AEC organitza tots els anys
La ISO 9001 promou un sistema enfocat a la gestió per processos, que desenvolupa, implanta i millora l’eficàcia d’un sistema de gestió de la qualitat basat en el cicle de millora continua: Planificar, Fer, Comprovar i Actuar.
L’enfoc a processos implica la definició i la gestió sistemàtica dels processos i les seves interaccions, amb la finalitat d’assolir els resultats previstos d’acord amb la política de qualitat i la direcció estratègica de l’APT.
Amb data 9 d’abril de 2013, l’Autoritat Portuària de Tarragona va obtenir la certificació Certificació ISO UNE-EN ISO 9001, emesa per l’empresa AENOR, i es renova d'acord amb la norma ISO 9001:2015.
Gestió integral dels processos operatius, tècnics i administratius de l’Autoritat Portuària per a la prestació de serveis a les parts interessades, incloent la coordinació i el control de les activitats i serveis comercials directament relacionats amb l’activitat portuària.
Aquesta certificació té un reconeixement internacional mitjançant l’associació IQnet (International Certification Network) que agrupa les entitats certificadores líders dels principals països del món i garanteix un ampli reconeixement i valoració per les empreses clients i usuàries del Port de Tarragona.
Amb l’obtenció d’aquesta certificació es posa de manifest davant la societat i les empreses que l’Autoritat Portuària posseeix un sistema de treball consistent, fiable, d’acord amb la reglamentació aplicable i que satisfà els requisits dels seus clients i que pot adaptar-se als que determinin els nous clients que volem que treballin amb el Port de Tarragona.
L’objectiu de les certificacións de Qualitat de Serveis a l'APT no és altre que el reconeixement de la qualitat prestada per l’Autoritat Portuària, donant als clients i a la societat en general, una imatge de professionalitat, transparència i seguretat, acomplint els estàndards de qualitat harmonitzats a l'àmbit nacional, en el desenvolupament i possible certificació d’altres sistemes de gestió. Aquestes certificacions estan basades en Referencials de Qualtiat de Servei específics aprovats pel Consell d'Administració de l'APT i ratificats per Ports de l'Estat.
L’Autoritat Portuària de Tarragona en el seu Sistema de Gestió de la Qualitat vers la Comunitat Portuària disposa de diversos instruments que permeten la millora en la qualitat del servei. Entre aquests instruments de qualitat de servei tenen un lloc preferent els referencials específics de qualitat de servei per a tràfics, en els que s’estableix el nivell de qualitat que pot esperar el client i els aspectes que s’han de verificar a efectes de poder assegurar el compliment de les característiques mitjançant una certificació atorgada per una entitat certificadora.
L’Autoritat Portuària ha desenvolupat, redactat i aprovat els següents referencials, que han estat ratificats per Ports de l’Estat:
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de càrregues sòlides i líquides a granel en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de contenidors en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de mercaderia rodada (ro-ro) en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de vehicles en règim de mercaderia en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de mercaderia general convencional en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat de Servei per al tràfic de creuers en el Port de Tarragona.
L’Autoritat Portuària de Tarragona en el seu Sistema de Gestió de la Qualitat vers la Comunitat Portuària disposa de diversos instruments que permeten la millora en la qualitat del servei. Entre aquests instruments de qualitat de servei tenen un lloc preferent els referencials específics de qualitat per als serveis portuaris, en els que s’especifiquen els compromisos en relació al servei que es presta, sota un model de seguiment continu dels paràmetres i indicadors, per cadascuna de les parts implicades. El compliment d’aquests compromisos és la base per a la certificació de qualitat del servei emesa per una entitat certificadora.
L’Autoritat Portuària ha elaborat i ha aprovat els referencials següents, que han estat ratificats per Ports de l’Estat:
Referencial Específic de Qualitat del servei per al servei de practicatge en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat del servei per al servei d’amarratge i desamarratge en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat del servei per al servei de remolc en el Port de Tarragona.
Referencial Específic de Qualitat del serveiper al servei pel recepció de residus generats per vaixells en el Port de Tarragona.
Referencial de Qualitat del servei d'Ajuts a la Navegació.
El Sistema Intern de Suggeriments (SIS) és un procés integrat en el Sistema de Gestió de la Qualitat del Port de Tarragona creat per tal de canalitzar i posar en pràctica qualsevol idea original i concreta proposada pels treballadors i treballadores de l’APT.
El SIS gestiona qualsevol suggeriment susceptible d’implantació, destinat a optimitzar els recursos, així com la millora dels processos i serveis que ofereix l’Autoritat Portuària: processos de treball, seguretat mediambiental, millora de la qualitat, les instal•lacions, les infraestructures i l’entorn de treball. Tot plegat amb l’objectiu d’augmentar la competitivitat de l’Autoritat Portuària i del Port, dins del compromís de millora contínua que estableix la Política de Qualitat de la nostra organització.
L’Autoritat Portuària de Tarragona està duent a terme la seva Missió de contribuir al desenvolupament econòmic i social de l’entorn, de forma sostenible i sota criteris de sostenibilitat, amb un ferm compromís amb la qualitat de la gestió i una activitat respectuosa amb el medi ambient.
L’ESTUDI DE SATISFACCIÓ DE CLIENTS es realitza de forma regular i està inserit en el SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT DE L’APT VERS LA COMUNITAT PORTUÀRIA, certificat d’acord amb la Norma ISO 9001 de Qualitat.
Per qualsevol sistema de qualitat és imprescindible establir DIVERSOS CANALS DE RETROALIMENTACIÓ QUE PERMETIN CONÈIXER L’EFICÀCIA I EL NIVELL DE QUALITAT DELS SERVEIS QUE ES PRESTEN. Aquest és el motiu fonamental de l’estudi, que es realitza mitjançant enquestes presencials anònimes.
Estudi de satisfacció dels clients 2018
Estudi de satisfacció dels clients 2016
Des d'aquest espai, també podeu descarregar el formulari necessari per publicar les dades de la vostra empresa al nostre directori d'empreses de la comunitat portuària